Under våra lyckligaste stunder, under våra mest behövande pep-talks men kanske även under våra mest prövande stunder har den funnits där – som en slags bästa vän. Kanske den mest villkorslösa relationen vi alla har där den ständigt står redo att erbjuda oss vilken känsla vi än önskar uppnå från stund till stund. När vardagsbruset blir överväldigande tillhandahåller den oss en flyktväg in till omfamnandet av precis det just du behöver eller önskar – och denna vän går under namnet musik.
Precis på samma sätt som musik kan påverka oss kan den ge oss olika associationer. Och därmed påverka hur man känner för olika varumärken. Vi kan avläsa mycket med hjälp av det vi ser men en ljudidentitet är minst lika viktig och blir allt mer betydelsefull inom marknadsföring och kommunikation. Med hjälp av musik eller ljud kan du fånga upp dina kunder och få dem att känna på ett visst sätt genom att väcka ännu starkare associationer och känslor. Det möjliggör tillfället för dig att lyfta fram ditt varumärke på ett signifikant sätt och det tillåter dina kunder att få ett minnesvärt intryck – om det låter rätt kommer det kännas rätt.
Betrakta en ljudidentitet som den som tar alla dina kommunikationskanaler i handen och binder dem samman. Om du har något du vill berätta eller förmedla är musik det perfekta tillvägagångssättet.
Vi på Thinc ser till att musiken som förmedlas stämmer överens med hur du vill att din publik ska känna när de hör den. Detta kommer i sin tur påverka hur de känner och upplever ditt varumärke. Låt oss tillsammans sätta tonen för just din varumärkesidentitet för att nå ut med just ditt budskap. Vi skapar musik som får människor att komma ihåg vad ditt varumärke står för. När vi förstår vad du vill att din publik ska känna – får vi det att hända.
Att läsa är silver att snacka är guld – hör av dig till Doppio Sound för att starta en dialog om hur ditt varumärke ska låta, kännas och minnas!